Jak pozycjonować blog, by osiągnąć najlepsza pozycję?

Jak pozycjonować blog
Jak pozycjonować blog

Wyszukiwarka Google to tu zazwyczaj każdy użytkownik internetu rozpoczyna swoją pracę, gdyż to ona służy do wyszukiwania interesujących go treści. Natomiast dla blogera Google jest jednym z kanałów, którymi dociera do czytelnika. Jak wykorzystać ten potencjał, aby zajmować jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce? Pozycjonowanie bloga, to zbiór działań, od których wprowadzenia powinien zacząć swoją pracę w sieci każdy bloger.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to szereg działań skupionych na tym, aby przede wszystkim poprawić widoczność naszej strony i jej pozycję w wyszukiwarkach. Tak naprawdę tylko dobrze wypozycjonowany blog ma możliwość pozyskania dużego ruchu czytelników, dlatego pierwszym celem każdego blogera powinno być zbudowanie bazy osób powracających na naszą stronę.

Samo pozycjonowanie nie jest prostym procesem i niestety wszystkie podjęte działania muszą być dostosowane do konkretnej strony. W swoich rękach macie przede wszystkim jeden kluczowy czynnik budujący pozycję strony, jakim są teksty. Jednak to zbyt mało, by osiągnąć spektakularny sukces.

Jak zwiększyć ruch na blogu? Po pierwsze Google Analytics.

Efekty wprowadzonych przez nas działań można mierzyć za pomocą różnych narzędzi. Najpopularniejszym z nich jest Google Analytics. Jest ono darmowe. Dzięki niemu mamy możliwość przeanalizowania ruchu na stronie, są tu dane odnoszące się do liczby odsłon, odwiedzin konkretnych wpisów, czy liczby nowych użytkowników na stronie. To da nam obraz tego, czy nasz blog się rozwija, czy raczej stoi w miejscu.

Dobór słów kluczowych na blogu

Frazy, czyli inaczej słowa kluczowe to słowa, która opisują Twojego bloga. Dzielimy je na dwa rodzaje: frazy generyczne oraz frazy long-tail. Te pierwsze są trudne do wypozycjonowania, gdyż są dość ogólne np. “uroda”, “pielęgnacja”, “wycieczki”. Konkurencja w top 10 jest ogromnie wielka i mało komu udaje się wskoczyć najwyżej. Frazy long-tail są złożone z kilku wyrazów np. “pielęgnacja twarzy dojrzałej blog”, “wycieczka krajoznawcza po Europie blog” i wiążą się z mniejszą konkurencyjnością i większą łatwością wypozycjonowania na nie strony.

Na szczęście użytkownicy Google coraz częściej przy wyszukiwaniu wpisują frazy long-tail, gdyż chcą maksymalnie określić to, czego potrzebują. Wyszukiwarka w ten sposób może pokazać im najbardziej trafne wyniki.

Seo Yoast – wtyczka WordPress

Korzystanie z WordPress jest ogromnym plusem, gdyż platforma ta znacznie bardziej ułatwia pozycjonowanie we własnym zakresie, między innymi dzięki wtyczkom SEO. Do najpopularniejszej należy SEO Yoast, gdyż dzięki niej łatwo wyedytujesz istotne elementy bloga ważne przy pozycjonowaniu.

Adres URL przyjazny dla SEO

Platforma WordPress daje możliwość ustawienia własnego schematu adresu URL. To też wpływa na jakość pozycjonowania, gdyż zakłada ono zgodność treści title, tytułu strony oraz adresu URL. Odpowiedni adres powinien zawierać podpowiedź użytkownikowi, co znajdzie na danej stronie. Dzięki temu Google też wie, gdzie dopasować treść wyszukiwania. Adres URL daje możliwość podkreślenia tematyki strony. Warto zadbać o odpowiednią jego treść.

Pozycjonowanie strony – agencje SEO

Jeśli wszystkie czynności wyżej opisane są dla Ciebie wciąż zbyt trudne i chciałabyś odnieść sukces, jednak nie wiesz jak się do tego zabrać, to warto wziąć pod uwagę specjalne firmy zajmujące się tym konkretnym zadaniem. Możesz udać się do Agencji INPOZYCJONOWANIE, która dzięki bogatemu doświadczeniu podpowie Ci, co możesz zrobić, by polepszyć widoczność strony. Wszystkie działania będą spersonalizowane właśnie pod Twojego bloga. Jeśli myślisz, aby w przyszłości również zarabiać na swojej działalności to takie agencje napewno ci w tym pomogą.