DzieckoLifestyleNewsPorady

Wakacje w Turcji – hotele idealne dla rodzin z dziećmi

Podróże z dziećmi wymagają odpowiedniego planowania i wyboru miejsca, które spełni oczekiwania wszystkich członków rodziny. Turcja, ze swoimi malowniczymi miejscowościami, doskonale wpisuje się w te kryteria. Z własnego doświadczenia wiem, jak ważne jest znalezienie miejsca, które zaoferuje zarówno rozrywkę dla dzieci, jak i relaks dla rodziców.

Zmiana Perspektywy – Od backpacking’u do komfortowego wypoczynku

Przed rodzicielstwem podróżowaliśmy w stylu backpackerskim, eksplorując świat przez wiele tygodni. Jednak z pojawieniem się dzieci, nasz sposób podróżowania uległ zmianie. Zaczęliśmy preferować bardziej stacjonarne formy wypoczynku. Nasza pierwsza rodzina podróż do Turcji, kilka lat temu, otworzyła nas na nowe doświadczenia. Odkryliśmy tam hotel w Sarigerme, który zachwycił nas pysznym jedzeniem, przyjazną obsługą i atrakcjami dla dzieci, takimi jak zjeżdżalnie wodne.

Wybór hotelu – Co jest najważniejsze?

Przy wyborze hotelu za granicą zwracamy uwagę na obecność aquaparku i piaszczystej plaży. Dla dzieci z zaburzeniami sensorycznymi zabawa w piasku jest formą terapii, podobnie jak zabawa na placu zabaw. Na początku próbowaliśmy samodzielnie wyszukiwać hotele, jednak zdecydowanie lepszą i pewniejszą opcją jest korzystanie z pomocy internetowego biura podróży ITAKA, które specjalizują się w tego typu wycieczkach.

Wakacje zazwyczaj rezerwowaliśmy na początku roku, decyzję o rezerwacji przyspieszył fakt wzrostu cen i ograniczonej dostępności miejsc. Zastanawialiśmy się nad opcjami „first minute” i „last minute”, ale z racji specyficznych wymagań, częściej decydowaliśmy się na wcześniejszą rezerwację.

Itaka Turcja

Trendy Lara w Turcji (źródło: Itaka)

Decydujące czynniki wyboru hotelu

W tym roku nasz wybór padł na pięciogwiazdkowy hotel Trendy Lara w okolicach Antalya. Położony ok. 15 km od lotniska. Kryteria wyboru były jasne – obecność zjeżdżalni, piaszczystej plaży i łagodne zejście do morza. Kierowaliśmy się też rekomendacjami innych rodzin, które już tam były. Ostatecznie, hotel przeszedł nasze oczekiwania, zapewniając doskonałe warunki zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci.

Atrakcje, jakie tam na nas czekały to między innymi : siłownia, sala aerobowa, animacje dla dorosłych i dla dzieci: zajęcia sportowe, aqua aerobik, wieczorne występy,  miniklub, plac i pokój zabaw dla dzieci, dyskoteka.

Podsumowanie

Wybór idealnego miejsca na rodzinne wakacje wymaga dokładnego researchu i uwzględnienia potrzeb wszystkich członków rodziny. Turcja, ze swoją różnorodnością i gościnnością, okazała się doskonałym wyborem, oferując nam niezapomniane wspomnienia i chwile relaksu. To dowód na to, że odpowiednio zaplanowany wyjazd może być satysfakcjonujący dla każ