Nie ma Cię w Internecie to nie istniejesz, czyli jak zadbać o obecność Twojej firmy w sieci.

Nowoczesny marketing opiera się przede wszystkim o działania online. Internet stał się kanałem komunikacji, z którego wielkim błędem byłoby nie korzystać. To tutaj zyskujesz możliwość szybkiej i bezpośredniej wymiany opinii na temat podejmowanych przez Twoją markę działań. Funkcjonując w sieci docierasz do swojej grupy docelowej skuteczniej niż poprzez gazety, radio czy telewizje. Internet to idealne miejsce do kreowania wizerunku, poznawania potrzeb i oczekiwań klientów. Bez problemu znajdziesz tutaj również swoich partnerów biznesowych oraz pracowników. W Warsaw Media House nie bez powodu powtarzamy, że jeżeli zależy Ci na biznesie to musisz być widoczny w sieci. Od lat WMH troszczy się o e-wizerunek przedsiębiorstw, które mogą chwalić się niemałymi sukcesami. Poniżej zdradzamy, jak zadbać o obecność w sieci i kreowanie profesjonalnego wizerunku.

Strona www i social media

Jeżeli chcesz być obecny w sieci to pierwszym na co musisz postawić jest witryna www Twojej firmy. To tutaj pozostawisz informacje na temat Twoich produktów lub usług z konkretnymi opisami i cennikiem. W witrynie masz okazję dokładnie przedstawić historię marki, jej założycieli i stały zespół. Strona internetowa jest pierwszym miejscem, które będzie chciał odwiedzić zainteresowany klient. Dlatego warto zadbać o to, aby była estetyczna, czytelna i responsywna. Powinna bez problemu otwierać się na urządzeniach mobilnych i komputerach. Należy zatroszczyć się o to, by strona www nie była zbyt skomplikowana. Użytkownicy nie lubią poświęcać zbyt wiele czasu na rozgryzanie zawiłych witryn. Dlatego podczas współpracy z programistą w Warsaw Media House zawsze kładziemy nacisk na jak największy stopień dostosowania strony do jej użytkowników. Dodatkowo warto wykorzystać witrynę www to pozycjonowania Twojej marki jako eksperta. Świetnie sprawdzają się w tutaj artykuły eksperckie ze wskazówkami dotyczącymi Twojej branży, które możesz publikować w ramach firmowego bloga. Nie nastawiaj się jedynie na sprzedaż, oferuj swoim odbiorcom również treści merytoryczne.

Obowiązkowa będzie również obecność w social mediach. To kanały komunikacji online, które sprzedają i pozwalają dotrzeć do grupy docelowej. W WMH zalecamy, postawienie na kilka portali społecznościowych. Facebook i Instagram to teraz najatrakcyjniejsze social media, z których korzysta zdecydowana większość użytkowników internetu. Załóż firmowe konto i zacznij zdobywać zainteresowanie poprzez tworzenie angażujących treści. Warsaw Media House dbając o e-wizerunek zaleca przygotowanie odpowiedniego harmonogramu publikacji, który pozwoli Ci zaplanować publikacje w wybranych dniach i godzinach. Szybko zauważysz, że dzięki aktywności w mediach społecznościowych Twoja marka zyska rozpoznawalność, a sprzedaż zacznie rosnąć.

Opinie i rekomendacje internautów

Pozostając aktywnym w sieci musisz liczyć się z tym, że Twoje działania będą poddawane opinii internautów. Dzięki nim sporo dowiesz się o możliwych kierunkach rozwoju, udoskonaleniach czy niezagospodarowanych obszarach jakie możesz wykorzystać. Spotkasz się zarówno z pozytywnymi rekomendacjami, które przełożą się na wzrost sprzedaży i zainteresowania marką, jak i negatywnymi opiniami. W Warsaw Media House podkreślamy, że każda negatywna opinia ma znacznie większe znaczenie w sieci niż pozytywna wzmianka.

Dlatego musisz nauczyć się prawidłowo reagować na nieprzychylne komentarze czy publikacje na temat Twojej firmy. Bez tej umiejętności może zniszczyć Cię wizerunkowy kryzys w sieci. WMH chętnie pomaga dostosować prawidłową komunikację kryzysową do zaistniałych sytuacji. Wspieramy przedsiębiorców z różnych branż w walce z negatywnymi opiniami w sieci. Doskonale wiemy, że usuwanie negatywnych opinii w Internecie nie należy do łatwych zdań.

Dopóki ograniczają się do usuwania lub ukrywania komentarzy nie stanowią zbyt wielkiego wyzwania. Jednak w większości branżowych portali, grup i forów, usuwanie negatywnych opinii w internecie stanowi ogromne wyzwanie. Najczęściej wymaga bezpośredniego skontaktowania się z administratorem, które nierzadko zabiera sporo czasu. W komunikacji kryzysowej czas jest na wagę złota. Dlatego Warsaw Media House jako doświadczona agencja PR znacznie szybciej rozwiązuje problem negatywnych opinii w sieci niż pojedyncza osoba prywatna.

Jeżeli padniesz ofiarą internetowego hejtu i nie będziesz mógł sobie z nim poradzić natychmiast skontaktuj się z ekspertami z WMH. My wiemy jak przeprowadzić skuteczne i szybkie usuwanie negatywnych opinii w internecie. – wmh.agency