Zalety spacerowania, czyli dlaczego warto wyjść z domu ?

Jeśli, tak jak ja, masz dość siedzenia na kanapie i myślisz o tym, że czas wziąć się za siebie, ale nie wiesz od czego masz zacząć. Na siłownie dość daleko, na fitness nie koniecznie chcesz iść sama – rozwiązanie jest proste – wybierz się na spacer! W tym poście opowiem Ci o zaletach spacerowania, a jest ich na prawdę sporo!
Podczas spacerowania nie grozi Ci kontuzja

Spacer to łagodna i niewymagająca forma aktywności fizycznej. Tempo oraz jego intensywność regulujemy my sami, dopasowując go do swoich potrzeb. Nie mamy tu planu treningowego, nie rywalizujemy z nikim, nikt nam niczego nie narzuca (no chyba, że chcemy 😉). Rytm spacerów dopasowujemy do harmonogramu naszego tygodnia, a także formy naszego ciała. Jednak, aby w pełni czerpać ze zdrowotnego dobrodziejstwa spacerów, najlepiej jest zaplanować sobie co najmniej godzinny spacer trzy razy w tygodniu. Nie zależenie od pory dnia. Może to być weekendowa wycieczka do lasu, czy też codzienna droga do pracy. Najważniejsze to być systematycznym, a gdy zauważymy, że chodzenie już nam nie wystarcza, możemy zacząć maszerować. Być może kolejnym etapem będzie też jogging.

 

Spacerowanie zapobiega chorobom cywilizacyjnym

Regularny spacer to idealny sposób na zachowanie zdrowej formy. Lekarze są co do tego zgodni i potwierdzają, że systematyczny ruch na świeżym powietrzu to jeden z czynników profilaktycznych jeśli chodzi o choroby cywilizacyjne. Poprzez wprowadzenie spacerów do naszego harmonogramu tygodnia, zyskujemy sprawniejszy układ krążeniowo-naczyniowy, obniżymy poziom cholesterolu, zmniejszamy ryzyko zachorowania na cukrzycę, nowotwory, osteoporozę. Dodatkowo wzmocnimy nasze stawy, mięśnie i kości.

 

Spacerowanie pomaga zrzucić zbędne kilogramy i utrzymać formę

Spacer jest zalecany osobom, które w niegwałtowny sposób chcą zrzucić nadwyżkę kilogramów. Zaktywizuje aż 95% naszych mięśni, dzięki czemu zyskamy lepszą kondycję. Spowoduje także, że stopniowo będziemy spalać tkankę tłuszczową ze wszystkich partii ciała. Podczas godzinnego spaceru potrafimy spalić około 200-300 kalorii. Nie męcząc się przy tym.

Spacerowanie wspomaga leczenie popularnych dolegliwości

Bóle głowy, bezsenność, obniżona odporność czy inne stresujące sytuacje zdarzają się każdemu. Okazuje się, że na te i inne dolegliwości pozytywnie wpływa spacer. Ruch na świeżym powietrzu pozwala dotlenić organizm, przyspiesza metabolizm, pomaga pozbyć się toksyn z organizmy i wzmacnia naszą odporność. Nasza pamięć i koncentracja również na tym zyskują, gdyż dotleniony mózg pracuje znacznie sprawniej i wydajniej.

 

Spacer nas relaksuje

Spacer na świeżym powietrzu to rewelacyjny sposób spędzania wolnego czasu. Mamy wtedy sporo czasu na przemyślenia, pozbycie się codziennych trosk, a także nabranie dystansu do otaczającego nas świata. Godzina spaceru pozwoli nam zapomnieć o ciężkim dniu. Spada także poziom hormonu stresu, natomiast wydziela się hormon szczęścia. Dzięki regularnym spacerom zyskamy nie tylko na zdrowiu, ale także zyskamy energię, witalność i chęć do życia.

 

A zatem nie warto dłużej czekać, wyjdźcie na spacer! Oczywiście odpowiednio ubrani w ciepłe kurtki bonprix i wygodne sweterki bonprix.