PoradyNews

Jak skutecznie reklamować się na Facebooku?

Facebook
Facebook

Jeśli masz już założoną firmę, to zapewne chciałbyś, aby dowiedziało się o niej jak najwięcej klientów. Aby to zrobić, najprościej robimy profil na Facebooku i sięgamy po płatne reklamy. Jednak jak zrobić to w taki sposób, aby przyniosło jak najwięcej korzyści? Jak skutecznie reklamować się na Facebooku?

Po pierwsze określ swój cel

To najważniejsze działanie na sam początek. Czy Twoim celem jest zbudowanie rozpoznawalności marki wśród klientów, czy też zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży swoich produktów? Twój fanpage może stać się kluczowym kanałem obsługi klienta, zatem jakiej reakcji oczekujesz od odbiorcy? Czy jesteś pewny tego, że prawidłowo odczyta Twój cel?

Zapewne chodzi Ci o zwiększenie zysków, jednak warto swoje cele zdefiniować każdorazowo, zanim przystąpisz do tworzenia nowych treści. Pomocna będzie przy tym metoda SMART. Nakieruje Cię na nią sam Facebook, zobaczysz ją klikając w Menedżer Reklam, gdy zostaniesz zapytany o cel marketingowy. Klik w promuj post, błyskawicznie uruchomi promocję.

Targetuj poprawnie

W tym podpunkcie chodzi przede wszystkim o konkretne określenie grupy docelowej, do której trafi Twoja reklama. To zadanie wymaga wiedzy, czasu, kilku testów oraz określenia budżetu. Warto również zaufać swojej intuicji oraz znajomości dotychczasowych klientów. Teraz tylko wystarczy zobaczyć, jak to wygląda od strony technicznej.

Odbiorców na facebooku można podzielić na 3 różne kategorie:

  • Standardowe, czyli te osoby, które określa się ze względu na wiek, płeć, lokalizację, język oraz dane demograficzne. Dodatkowo wybieramy ich zainteresowania i zachowania takie jak: korzystanie z konkretnych modeli telefonów, administrowanie stronami na Facebooku,
  • Niestandardowe, czyli oparte o własne źródła, na podstawie których stworzone są bazy dotychczasowych klientów.
  • Podobne (lookalike), czyli te wybierane przez algorytm Facebooka. Są to przykładowo osoby podobne do tych, które już odwiedziły Twoją stronę internetową.

Targetując zbyt wielkie grono potencjalnych odbiorców, marnujesz znaczną część swojego budżetu. Nie wolno określać ich zbyt szeroko. Warto więc spojrzeć na oszacunkowane dane, które pokazuje Ci Facebook na każdym etapie ustawiania reklamy. Przetestuj najlepiej kilka wybranych kombinacji i zobacz, jak zmienia się ze względu na wybrane opcje.

Warto podkreślić, że lepsze poznanie swoich odbiorców pozwoli Ci na lepiej dopasowaną reklamę, bez nietrafnych strzałów. Dzięki temu skuteczna reklama na Facebooku skierowana będzie do osób, które zwrócą na nią uwagę.

What's your reaction?

Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

You may also like

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

More in:Porady