DzieckoLifestyleNews

Wakacje z dzieckiem – JuraPark Solec Kujawski

Rozpoczęły się wakacje a wraz z nimi sezon na rodzinne wycieczki. Wakacje z dzieckiem to czasem temat dość trudny, nie zawsze udaje się nam na tyle je zainteresować, by chętnie zwiedzały daną okolicę. Jednak jeśli Wasza pociecha jest ciekawa świata i lubi prehistoryczne rozrywki to mam świetne miejsce, w którym na pewno będzie się dobrze bawić. A wy, rodzice, wraz z nią! Zapraszam na wycieczkę po JuraPark Solec Kujawski.

Do JuraParku wybraliśmy się w piękny czerwcowy dzień, no może nie do końca, tak piękny, gdyż w pewnym momencie trochę nam pokrzyżowała plany burza i ulewa. Jednak dokończyliśmy wycieczkę, nawet w towarzystwie kałuż.

Atrakcje

Zwiedzanie oczywiście rozpoczęło się od placu zabaw, który jest przeogromny. Znajdują się tam zjeżdżalnie, huśtawki, dmuchane zamki, karuzele dla dzieci, mini wesołe miasteczko. Dodatkowo w każdym z tych miejsc znajdziemy prehistoryczne zwierzęta, które dość często ukryte są w krzakach. Możemy tu spotkać m.in. mrówki giganty.

Kino 5d to gratka zarówno dla małych jak i dużych. Wyświetlane są tam filmy ok 8minutowe, więc nasza pociecha nie zdąży się znudzić. Filmy są różne, my byliśmy na nocy w muzeum, gdzie podczas nieobecności gospodarza ożyły zabawki. Oprócz wyświetlania filmu w 3d w kinie 5d można było doznać innych wrażeń zmysłowych: dźwiękowych, ruchowych, dotykowych, zapachowych. Efekty te pozwalają przemienić się w aktywnych uczestników scen rozgrywających się na ekranie.

Muzeum Ziemi

To kolejne ciekawe miejsce na trasie zwiedzania. Wchodzimy do środka budynku i widzimy mnóstwo eksponatów pochodzących z odległych czasów, w których żyły dinozaury. Bardzo duże wrażenie robi 13 metrowy szkielet dinozaura oraz ogromny mamut stojący na środku sali. Wszystko wygląda naprawdę realistycznie, przechodząc z eksponatu do eksponatu możemy dowiedzieć się sporo faktów. Taka wycieczka to idealny przykład połączenia nauki z zabawą.

Restauracja Jaskiniowa

Po intensywnym zwiedzaniu i szaleństwach na placu zabaw udaliśmy się na posiłek do Restauracji. Siedzieliśmy na zewnątrz, gdyż w środku jaskini była rezerwacja. Wszystko by było super, gdyż dania były mega smaczne, a porcje OGROMNE – jeśli decydujecie się na obiad dwudaniowy to jestem pewna, że mało kto z Was go pochłonie w całości;) . Jednak w pewnym momencie pogoda się popsuła i zerwała się mega ulewa z dużą burzą. Początkowo siedzieliśmy na zewnątrz pod parasolem, jednak ulewny deszcz nie pozwalał na spokojne jedzenie posiłku. Po kilkukrotnych negocjacjach z managerem lokalu, w końcu udało nam się przejść do środka . I całe szczęście, gdyż jedzenie na deszczu w burzy nie należy do przyjemnych, tym bardziej, że miałam ze sobą sprzęt fotograficzny.

Jura Park

Jednak ten drobny incydent nie przeszkodził nam w dalszym zwiedzaniu. Gdy tylko wypogodziło się i przestało padać udaliśmy się do ogromnego parku, w którym ścieżka dydaktyczna stanowi główną atrakcję całego obiektu. Mieliśmy możliwość odbycia wędrówki przez erę mezozoiczną czyli erę dinozaurów. Modele, które można podziwiać w JuraParku wykonywane są przez współpracujących z nami paleo-rzeźbiarzy z niezwykłą dbałością o szczegóły oraz w zgodzie z najnowszymi odkryciami i standardami obowiązującymi w paleontologii. Do grona naszych konsultantów należą światowej sławy znawcy dinozaurów oraz odkrywcy ich tropów, a także uczeni, którzy zajmują się rekonstrukcją prehistorycznego świata.

Jeśli zastanawiacie się czy warto, odpowiadamy tak! JuraPark Solec Kujawski to przede wszystkim świetna zabawa, sporo nauki i pyszne jedzenie. Każdy młody wielbiciel dinozaurów poczuje się tutaj jak w erze mezozoicznej. Oczywiście zwiedzając pamiętajcie o odpowiednich, wygodnych ubraniach. Ja zdecydowałam się na bluzki Bonprix oraz zwiewne spodnie Bonprix. Na nogach sandałki Bonprix, które są nie tylko bardzo wygodne, ale również świetnie wyglądają.