Jeśli prowadzisz własną stronę internetową, niezależnie od tego, czego ona dotyczy, musisz wiedzieć, że odpowiednie jej pozycjonowanie to podstawowy warunek, jeśli chcesz być zauważony w internecie. Szczególnie że liczba internautów ciągle wzrasta, a z samej wyszukiwarki Google korzysta już około 20 mln. Dlatego też warto zadbać o to, by nasi użytkownicy odnaleźli witrynę internetową przez nas prowadzoną. Jak to zrobić i na czym polega pozycjonowanie stron?
Czym jest Pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce internetowej ma doprowadzić do tego, że konkretna witryna zwiększy swoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Co to znaczy? Będzie jak najwyżej w rankingu. Otrzymać to możemy, łącząc odpowiednio pozycjonowanie wraz z działaniami SEO, które również zmierzają do tego, by stać się jak najbardziej widocznym w sieci.
Pozycjonowanie a wyniki wyszukiwania
Jeśli chcemy wyszukać daną informację na konkretny temat, wpisujemy w wyszukiwarce Google hasło i otrzymujemy listę stron internetowych, które według Google spełniają najlepiej podane wymogi i pasują do danego, wpisanego słowa. Jednak nie jest to ranking, w kolejności od najlepszej do najgorszej strony. Webmasterzy dość często pomagają witrynom i osiągają one w ten sposób dużo lepsze pozycje, właśnie poprzez odpowiednie pozycjonowanie.
Co to jest SEM
Search Engine Marketing (SEM) to marketing mający miejsce w wynikach wyszukiwania. SEM to inaczej zbiór działań dokonywanych w ramach SEO, reklamy płatnej (PPC),a także pozycjonowania. Działania dotyczące SEM koncentrują się przede wszystkim na pozyskiwaniu i monetyzacji ruchu na stronie internetowej. Można w ten sposób ustalić pewną zależność, że SEM = SEO + PPC.
Jak się pewnie domyślacie, kolejność pokazywania stron internetowych nie należy do przypadku. Najwyżej będą strony uznane za najbardziej odpowiadające zapytaniu wpisanego w wyszukiwarkę. To algorytm wyszukiwarki Google odpowiada, za ułożenie ich w odpowiedniej kolejności. Nie jest on powszechnie znany, jednak wiadome są czynniki mające wpływ na ranking stron. Jest ich około 200. źródło: inpozycjonowanie.pl
Na czym polega SEO (pozycjonowanie stron internetowych)?
Aby znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania fraz kluczowych, należy skoncentrować działania na poprawie pozycji strony, czyli SEO. Dążymy do poprawy każdego z elementów mających wpływ na nią. Należą do nich czynniki związane z funkcjonowaniem strony www, treściami na tej stronie oraz jej popularnością wśród użytkowników. Korzyści z odpowiedniej pozycji w wyszukiwarce jest mnóstwo, począwszy od zwiększenia zysków. Jeśli czujemy się w stanie zrobić to samemu, nic nie stoi na przeszkodzie, jednak można zlecić taką usługę specjalistom. Tutaj będziemy mieli pewność, że ich działania przyniosą zdecydowanie większą skuteczność.