Technik zbierania danych wśrod klientów jest naprawdę wiele. Jednak do najpopularniejszych możemy zaliczyć te robione przez internet. CAWI, czyli Computer Assisted Web Interview stał się tak popularny między innymi z uwagi na ilość obecnych użytkowników w sieci. To już prawie 24 miliony Polaków, którzy korzystają z połączenia sieciowego. Nic więc dziwnego, że stało się ono podstawowym narzędziem dotarcia do odbiorcy. Tym bardziej, że wszystko dzieje się tu online.
Metoda CAWI – jakie są jej zalety?
Instytut Badań Pollster potwierdza, że badania, odbywające się przy pomocy metody CAWI są bardzo popularne. Nikogo więc nie zaskakuje fakt pojawiania się coraz większej ilości ankiet realizowanych właśnie przez CAWI. Jakie są tego zalety?
Badania cawi są przede wszystkim bardzo proste. Aby wykonać je należy posiadać łącze internetowe oraz zainstalowaną przeglądarkę internetową w swoim komputerze. Teraz, gdy dostaniemy link do ankiety na maila, wystarczy, że w niego klikniemy i już zostaniemy przeniesieni bezpośrednio na stronę badania. Takie kwestionariusze można przesłać w tym samym czasie bardzo wielu użytkownikom. Dzięki temu zgromadzimy mnóstwo potrzebnych nam danych. Do ankiet CAWI możemy dodać grafiki, wideo oraz dźwięk.
Ogromnym atutem tego rodzaju badań są niskie koszty realizacji. Nie ma tu potrzeby drukować kwestionariuszy, czy też zatrudniać dodatkowe osoby do obsługi ankiet. Wszystko można dokonać przy pomocy platformy badawczej. Raporty zostaną wygenerowane automatycznie. To ogromna oszczędność nie tylko czasu, ale również pieniędzy dla firm.
Kwestionariusz badawczy jest uniwersalny. Można wykorzystać go do zbadania wielu tematów i w zasadzie nie trzeba go specjalnie modyfikować. Wystarczy tylko zmienić pytania i odpowiedzi i już mamy gotową ankietę do kolejnego badania, gdzie zgromadzimy kolejne potrzebne nam dane. Możemy nawet przeprowadzić rekrutację na stanowisko do naszej firmy.
Z badań CAWI korzystają oczywiście nie tylko przedsiębiorcy. Coraz częściej sięgają po nie placówki oświatowe, instytuty naukowe. Ankietę można zmodyfikować nawet w trakcie trwania badania. W zależności od naszych potrzeb. Poprawia się je również bardzo szybko, bez konieczności kolejnego drukowania kwestionariuszy.