Królik w ogrodzie – gra losowo-logiczna, w której wygrana zależy od sprytu i szczęścia.
Roztargniony Ogrodnik posadził w ogrodzie marchew i dynię. Marchew rośnie pomiędzy dynią, przez co nie wiadomo, gdzie są grządki. Do ogrodu zakradł się Królik, który pod grządkami kopie tunel. Ogrodnik chce jak najszybciej zebrać dynię na sprzedaż, a królik chce je oczywiście zjeść. Ten pierwszy buduje ścieżkę do dyni, a nasz niesforny zwierzak kopie tunel do marchewek. Gdy się spotkają, robią sobie nawzajem figle i blokują ruchy przeciwnika. Ten, który zbierze 10 punktów – wygrywa!
W pudełku znajdziemy:
– solidną sztywną planszę
– tabliczki z elementami toru poruszania się graczy – 30 zielonych dla Ogrodnika i 30 brązowych dla Królika, 8 tabliczek blokad, 14 szt kartoników marchwi i dyni
– 60 szt. (30 zielonych dla Ogrodnika i 30 brązowych dla Królika) – 8 tabliczek blokad (4 zielone Ogrodnika, 4 brązowe Królika)
– 14 szt. kartoników marchwi i dyni (po 7 dla każdego warzywa)
– 2 pionki (zielony i brązowy)
– 2 woreczki
– instrukcja
Grę rozpoczynamy oczywiście od losowania pionka – zielony to Ogrodnik, brązowy – Królik, następnie ustawiamy je na odpowiednim polu w tym samym kolorze. Kartoniki z marchewką i dynią odwracamy obrazkami do dołu i mieszamy i rozkładamy je w na dowolnych miejscach na planszy. Kartoniki z torami dzielimy według kolorów i umieszczamy je w dwóch oddzielnych woreczkach – królika oraz ogrodnika.
Teraz przyszedł czas na odwrócenie kartoników z obrazkami warzyw, które wcześniej ułożyliśmy na planszy – mamy na nich liczby od 1 do 3, te liczby to punkty, które wędrują na nasze konto. Im większa liczba, tym większe jest warzywo i tym samym więcej punktów. Grę rozpoczyna Królik losując kartonik ze swojego woreczka. Kładzie go na polu brązowym startowym i ustawia na nim swój pionek. Budowa tunelu się rozpoczęła! W każdej kolejnej rundzie losuje kartonik i dokłada, układając tor. To samo robi Pan Ogrodnik. Ich zadanie to ustawienie tunelu (kartoników) w ten sposób, aby jak najszybciej dotrzeć do swojego warzywa.
Nasza trasa może mieć kierunek na wprost, po zakręcie albo po rozwidleniach krzyżowym lub „T” (ruch w 2-3 kierunkach). Części trasy możemy dokładać w dowolnym miejscu, o ile nasz przeciwnik nie zablokuje nas pierwszy. Gdy dotrzemy do swojego warzywa, zabieramy je, a w to miejsce kładziemy kartonik z trasą i przesuwamy na niego pionek. Grę może zakończyć się w trzech sytuacjach: gdy jeden z graczy uzbiera 10 punktów z zapasów swoich warzyw, gdy ktoś straci możliwość dołożenia nowego toru lub gdy wykorzystamy wszystkie kartoniki z trasą. Gra Królik w Ogrodzie to świetna rozrywka rodzinna, gdyż uczy nasze dzieci strategicznego myślenia.