Według analiz przeprowadzonych przed specjalistów potencjalny klient, dopiero gdy zobaczy reklamę Twojej marki 4 do 6 razy, będzie w stanie zaufać Ci na tyle, żeby chcieć coś od Ciebie kupić. To pokazuje, jak ważna jest skuteczna kampania reklamowa. Jak ją zaprojektować?
Warto uświadomić sobie jedno, że reklama nie może być tylko i wyłącznie ukierunkowana na sprzedaż. Taka reklama, nawet jeśli zostanie zauważona, nie zadziała, a klient nie będzie w stanie zaufać Ci na tyle, by coś kupić. Co zrobić w takim wypadku? Jak zaprojektować kampanię reklamową, której rezultatem będzie oczekiwany wynik?
Zbuduj świadomość marki
Budowanie świadomości podstawowy etap wyróżniający dobrą kampanię reklamową. W przykładowym medium społecznościowym masz już nawet taki punkt w Menadżerze reklam. Jednak nie uzyskasz tam informacji na temat tego, co powinno znaleźć się w reklamie. Tymczasem to wcale nie takie trudne. Na początku oswoi klienta z tym faktem, że w ogóle jesteś na rynku i istniejesz. Zaprezentuj siebie, logo oraz swój projekt. Na razie to maksimum uwagi, jaką możesz dostać.
Przykładem mogą być firmy, które reklamują swoją nazwę na szczytach budynków. Nie ma tam konkretnych produktów, które się sprzedają. Tylko marka. Dlaczego? Dzięki temu staje się rozpoznawana. Klient zapytany o to czy kojarzy daną firmę, na pewno powie tak.
Przypisanie do kategorii
Pytając klienta, jakie zna marki, mierzymy spontaniczną świadomość marki. To daje nam znak, że odbiorcy nas kojarzą. Bo warto zapamiętać, że potencjalny klient, zanim pomyśli o konkretnym produkcie i firmie, najpierw będzie myślał kategoriami. Zatem jeśli chcesz osiągnąć sukces na rynku sprzedaży, najpierw potrzebujesz komunikatu, w celu przyporządkowania marki do kategorii obecnej w głowie przyszłego klienta. Ważne by była ona użyteczna, powinna dawać coś, co jest realnym przykładem rozwiązania częstego problemu.
Trafienie w preferencje
Aby reklama była skuteczna, na początek należy wybudować preferencję klienta, a potem ją podtrzymać. Opiera się ona na porównaniu dwóch produktów, w których decydujemy się na jedną z opcji. Należy umieścić cechy naszego produktu w świadomości klienta, w bezpośrednim sąsiedztwie innych liczb. Dzięki temu mózg będzie w stanie połączyć te liczby i zbudować relację między nimi. Właśnie te relacje są zdecydowanie łatwiejsze do zapamiętania, niż same cyfry.
Kampanie reklamowe z Afterweb zaprojektowane są w taki sposób, aby klient zaczął odczuwać potrzebę, którą niekoniecznie sam potrafi zdefiniować. Przy okazji zając także możliwość skorzystania z naszych usług. W następnym etapie następuje rekomendacja innym klientom, co jest zdecydowanie skuteczniejsze niż samodzielne szukanie potencjalnych klientów.