Okres przedświąteczny trwa. Przyznam, że świąteczna gorączka dopadła również mnie. Dość sporo czasu zajmuje mi wybór prezentów, tak, aby każdy był zadowolony. Szukam inspiracji wszędzie, między innymi w internecie. Dlatego też dziś i ja mam dla Was mały post z pomysłem na prezent dla dziecka. W dobie smartfonów, komputerów, gier komputerowych, internetu i wszelkich zabawek interaktywnych warto czasem postawić na inną, jakże rozwijającą rozrywkę. Gry planszowe to świetna zabawa dla dorosłych i dzieci, co więcej nie wymaga stałego łącza internetowego ;). Wystarczy plansza, pionki i chętni do zabawy. Dziś pokaże Wam na prawdę świetną grę zręcznościową.
Dr Mikrob – Gra zręcznościowa twórcy Krainy Lodów
Wciel się w naukowca i szukaj bakterii pasujących do kombinacji! W grze Dr Mikrob każdy z graczy otrzymuje własną pęsetę oraz szalkę Petriego (przezroczyste naczynie laboratoryjne) w którym będzie umieszczał mikroby w różnych kształtach i kolorach z dostępnej puli według karty badacza, a to wszystko po to, aby odkryć antidotum! Ten kto najszybciej wykona pięć zadań zostaje zwycięzcą.
49 mikrobów (w 3 kolorach i 4 kształtach), w tym 1 fioletowy wirus
54 karty badań
4 pęsety
4 dzielone szalki Petriego
1 duża szalka Petriego
instrukcja
Przygotowanie do badań i przebieg gry
Przed rozpoczęciem badań wszystkie kolorowe mikroby umieszczamy w dużej szalce Petriego na środku stołu. Każdy z uczestników gry dostaje jedną, mała dzieloną szalkę Petriego wraz z pęsetą. Karty badacza tasujemy i układamy w zakrytym stosie, teraz czas na rozpoczęcie gry – odkrywamy wierzchnią kartę z kupki i zaczynamy zabawę. Każdy z graczy jednocześnie szuka mikrobów w dużej szalce, za pomocą pęset. W grze mamy dwie rundy : pierwsza to umieszczenie odpowiednich mikrobów w częściach szalki zgodnie z kartą badacza, druga to odszukanie brakującego mikroba i dołożenie go do naczynia. Kto pierwszy uzupełni swoją szalkę, krzyczy „Mam antidotum!”. Jeśli poprawnie umieścił mikroby w szalce, otrzymuje w nagrodę kartę badacza. Osoba, która jako pierwsza zbierze pięć takich kart, zostaje zwycięzcą.
Jak należy uzupełniać szalki Petriego?
Szalka składa się z czterech części i w każdej z nich należy umieścić mikroba w innym kształcie. Mikrob, który jest antidotum zostaje umieszczony w największej przegrodzie. Musi być on w innym kolorze niż pozostałe. Dwa z pośród trzech mikrobów umieszczanych w mniejszych częściach szalki muszą mieć ten sam kolor. Ważne – niektóre zadania mogą mieć więcej niż jedno rozwiązanie.
Wariant Gry z fioletowym wirusem
W grę możemy również zagrać wprowadzając do rozgrywki negatywnego bohatera – fioletowego wirusa. Umieszczamy do w puli mikrobów na środku stołu. Może on być przenoszony przez graczy do szalek rywali siedzących po ich lewej stronie. Ten z graczy, który otrzyma wirusa nie może ukończyć rundy, a osoba u której wirus znajdzie się w momencie, gdy ktoś ogłosi posiadanie antydotum, musi oddać zwycięzcy jedną ze swoich kart badacza.