Keto efekty: jak szybko się chudnie na diecie ketogenicznej?

Dieta ketogeniczna bije w ostatnim czasie wszelkie rekordy popularności. Polecana jest przez wielu sportowców i influencerów jako najlepszy sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów oraz na lepsze samopoczucie. Jednak czy dieta ketogeniczna na pewno jest tak skuteczna? Jakie są efekty diety ketogenicznej?

Jakie są zasady diety keto?

Dieta ketogeniczna to sposób odżywiania polegający na zwiększeniu podaży tłuszczów przy jednoczesnym ograniczeniu spożywanych węglowodanów oraz umiarkowanym spożyciu białka. Dochodzi wówczas do wytwarzania dużej ilości ciał ketonowych z tłuszczów, które dostarczają odpowiedniej ilości energii.

Stosunek tłuszczów do węglowodanów w diecie keto powinien wynosić 3-4:1. Oznacza to, że na każdy 1 gram węglowodanów przypada ok. 3-4 gramy tłuszczu. Keto jadłospis bazuje na produktach mięsnych, tłustych rybach, nasionach i orzechach oraz tłuszczach, takich jak oliwa z oliwek czy masło. W trakcie diety ketogenicznej spożywać można jaja oraz nabiał, a także warzywa o niewielkiej zawartości cukru.

Więcej na temat zasad diety ketogenicznej i jej zaletach oraz wadach przeczytasz na stronie dieta-ketogeniczna.com.

Efekty diety ketogenicznej

Skutkiem stosowania diety ketogenicznej jest spadek masy ciała. Jednak na tempo odchudzania wpływ ma wiele czynników. Uzależnione jest to między innymi od kaloryczności samej diety, aktywności fizycznej, wyjściowej masy ciała, a także od indywidualnych predyspozycji.

Można wyróżnić 3 etapy utraty kilogramów w diecie keto.

Keto efekty: Etap pierwszy

W pierwszym etapie, który trwa ok. 2 tygodnie, dochodzi do utraty średnio 4-5 kilogramów. Utrata takiej masy w tak krótkim czasie związana jest z usuwaniem z organizmu zapasów wody, do czego dochodzi po zmniejszeniu podaży węglowodanów w diecie. Warto pamiętać, aby w pierwszym etapie diety keto jadłospis zawierał odpowiednią ilość produktów dostarczających wodę do organizmu, aby nie doprowadzić do odwodnienia.

Pierwsze dni diety ketogenicznej mogą wiązać się również z nieprzyjemnymi dolegliwościami. Część osób zauważa u siebie objawy podobne do grypy, takie jak zmęczenie, drażliwość, nudności oraz wymioty. Jest to tzw. grypa ketonowa, która może trwać od kilku dni do nawet kilku tygodni.

Jednym z nieprzyjemnych skutków ubocznych diety są także zaparcia, co jest skutkiem ograniczenia ilości spożywanych węglowodanów. Pojawienie się tych symptomów świadczy o tym, że organizm stara się przystosować do nowego sposobu odżywiania. Po pewnym czasie wszystkie nieprzyjemne dolegliwości znikną.

Keto efekty: Etap drugi

W drugiej fazie, która trwa od 2 do 4 tygodni, dochodzi to utraty ok. 1 kilograma tygodniowo. W okresie tym organizm osiąga stan określany jako ketoza i przyzwyczaja się do wykorzystywania tłuszczów jako podstawowego źródła energii. W fazie tej zauważalne jest mniejsze łaknienie, co wynika ze zwiększonego spożycia tłuszczów. Dzięki temu łatwiej jest kontrolować ilość przyjmowanych kalorii. Mimo że spadek masy ciała jest wolniejszy, to jednak nadal efekty są zadowalające.

Keto efekty: Etap trzeci

Po tym czasie wchodzi się w fazę trzecią. W fazie tej proces odchudzania może nieco zwolnić, jednak utrata zbędnych kilogramów nadal powinna być widoczna. W czasie tym chudnie się do 1 kilograma tygodniowo. Poza efektem spadku masy ciała zauważyć można także wiele pozytywnych skutków stosowania diety. Odczuwane w pierwszej fazie zmęczenie i rozdrażnienie znikają. Możesz zauważyć, że masz więcej energii i chęci do działania. Twoje ciało jest bardziej wytrzymałe, a umysł jaśniejszy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj