Białe mięso – jakie to mięso i czym różni się od mięsa czerwonego?

Ostatnio stało się bardzo modne spożywanie białego mięsa. Nic w tym dziwnego, gdyż większość dietetyków potwierdza, iż jest ono zdecydowanie zdrowsze od czerwonego. Jakie mięso zaliczamy do białego i w jaki sposób najsmaczniej się je spożywa?

Białe mięso – jakie to mięso

Dieta każdego z nas jest coraz bardziej świadoma. Dokonujemy zdecydowanie lepszych wyborów żywieniowych, niż miało to miejsce w latach ubiegłych. W naszym menu królują produkty zdrowsze, nasze posiłki stają się zbilansowane, a my zwracamy uwagę na to, co jemy. Nie skupiamy się już tylko na kaloryczności, ale na to czy zawierają one makroelementy oraz odpowiednie wartości odżywcze. Świadomie wybieramy częściej mięso białe, które okazuje się być zdrowsze od mięsa czerwonego.

Jakie mięso nazywamy białym?

Białe mięso jest to przede wszystkim to pochodzące z drobiu: z kurczaków, indyków, kaczek, gęsi, a także z ptaków, takich jak przepiórki, kuropatwy czy bażanty. Zalicza się do niego również mięso królików, zajęcy. Mięso czerwone natomiast to pozostałe rodzaje, czyli: wieprzowe, wołowe, cielęcina i jagnięcina, konina, kozina i dziczyzna.

Co jest zdrowsze? Mięso białe czy czerwone?

Jeśli dbamy o linię, to rekomendowanym mięsem będzie mięso białe. Dzięki nim utrzymamy z łatwością zdrową i zgrabną sylwetkę. Polecane jest również w diecie lekkostrawnej, gdyż zawiera ono mniej kalorii od mięsa czerwonego. Ma także mniej tłuszczu od mięsa czerwonego. Białe mięso to także doskonałe źródło dobrze przyswajalnego białka, które znajduje się w piersi indyka oraz kurczaka. Dlatego też chętnie sięgają po nie sportowcy, a także inne osoby, które dbają o to, by w ich jadłospisie znalazła się odpowiednia ilość tego składnika.

Mięso z indyka jest idealnym wyborem na pyszny obiad. Dzięki zawartości białka, które również pomaga w utrzymaniu masy mięśniowej oraz w utrzymaniu zdrowych kości. Ograniczenie spożywania nasyconych kwasów tłuszczowych wpływa pozytywnie na utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi. Natomiast ograniczenie spożywania sodu jest pomocne w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi. Mięso indycze to także doskonałe źródło potasu.

Jeśli szukasz pomysły na dania z udziałem mięsa indyczego, polecam odwiedzić stronę „Indyk z Europy – pod skrzydłami jakości”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here