Co wpływa na pozycjonowanie strony?

Aby strona internetowa dobrze pozycjonowała się w wyszukiwarce Google, trzeba wykonać szereg działań. Cały proces jest złożony i wpływa nie ogromnie dużo istotnych czynników. Dodatkowo działania pozycjonowania zależą także od wielu indywidualnych predyspozycji witryny internetowej, czyli historia domeny, słowa kluczowe, treści na stronie. Jak prawidłowo poprawić pozycję strony w Google?

Co to jest pozycjonowanie ?

Pozycjonowanie stron to proces działań, w którego skład wchodzą: audyt seo, link buliding, content marketing, analityka internetowa, znaczniki Google i inne. Te wszystkie czynniki składają się na osiągnięcie jak najlepszej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. W jakim celu się to robi? Oczywiście zysku, gdyż w ten sposób trafimy do większej ilości potencjalnych klientów.

Audyt SEO

Przeprowadza się go przy wykorzystaniu narzędzi do monitorowania pozycji stron internetowych oraz tych dostępnych w panelu administratora. Celem audytu SEO jest stworzenie dokumentu, który będzie przedstawiał uwagi oraz wskazówki, jak poprawić jakość optymalizacji strony względem pozycjonowania. Przy wykonywaniu audytu należy zwrócić uwagę przede wszystkim na kilka podstawowych czynników:

  • Analiza aktualnej widoczności strony w wynikach wyszukiwania
  • Nagłówki H1-H6, listy punktowane i pogrubienie
  • Opisy meta description
  • tytuł strony
  • adresy URL
  • słowa kluczowe
  • mapa witryny i pliki robots.txt
  • unikalność treści
  • szybkość ładowania strony

Keywords short i long tail

Keywords short to krótkie frazy, natomiast long tail to słowa kluczowe tzw. długiego ogona. Te pierwsze to jedna fraza np. seo strony, słowo kluczowe. Jeśli chodzi o long tail, są to bardziej złożone np. seo strony internetowej, jak zacząć samemu. Jeśli chcemy dobrze wypozycjonować stronę, to powinniśmy umieścić w niej oba rodzaje. Pierwsze, krótkie frazy to dobra opcja przy pozycjonowaniu strony na dane hasło np. ser feta. Dzięki długiemu ogonowi dotrzemy do węższej grupy odbiorców np. ser feta pełnotłusty.

Link building

To nic innego jak zdobywanie linków, linkowanie do strony własnej z innych wartościowych witryn internetowych. Mamy tu do czynienia z 4 rodzajami linków: link wewnętrzny, link zewnętrzny, link naturalny, link nienaturalny.

White Hat Seo

Nazywamy tak pozycjonowanie zgodne z wytycznymi Google. Są to czynności zgodne z etyką oraz z akceptowanymi przez Google działaniami. Tu liczy się przede wszystkim content marketing, unikalność i atrakcyjność treści. Tak, by odbiorca miał ochotę wrócić na stronę i polecał ją również innym.

Jednak nie istnieje jeden złoty środek, który sprawi, że nasza strona wystrzeli wysoko w górę. Według Google wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce ma nawet ponad 200 czynników. Dodatkowo algorytm google jest wciąż aktualizowany. Najlepiej więc nie ryzykować próbując samodzielnie podejmować działania, które nie zawsze kończą się pozytywnym skutkiem. Oddając się w ręce specjalistów ESEO możesz być pewny sukcesu. Zapewniają oni profesjonalne pozycjonowanie stron oraz nowoczesne reklamy internetowe najwyższej jakości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here