E-wizerunek, czyli jak być dobrze widocznym?

E-wizerunek, czyli jak być dobrze widocznym?

Obecność w sieci to obowiązek każdej firmy, jednak to nie wystarczy, żeby zaistnieć. Sytuacja zaczyna się komplikować, gdy w Internecie pojawiają się negatywne opinie. Ważne, zatem jest nie tylko to, aby być widocznym, ale większe znaczenie ma, jakość. Jak zadbać o reputację w sieci?

Wizerunek firmy – dlaczego jest tak ważny?

Najprościej mówiąc wizerunek to sposób, w jaki postrzegają nas klienci. Wpływa on na decyzję zakupową i lojalność naszej grupy docelowej. Dzięki temu e-wizerunek możemy śmiało nazwać jedną z fundamentalnych wartości firmy w obecnych czasach. Najtrudniejszym elementem jest to, że na wizerunek trzeba spojrzeć z dwóch stron, ponieważ kreujemy go nie tylko my, jako firma, ale również nasi klienci. Robią to poprzez zamieszczanie opinii i wypowiedzi na temat naszej działalności. Moc opinii może zobrazować prosty przykład – już 1 opinia jest w stanie wiele namieszać. Czarny PR szkodzi firmie głównie ze względu na duży potencjał treści w Internecie. Z pozoru jeden krótki post czy wpis na blogu może wywołać spore zamieszanie na naszą niekorzyść. Dlatego wszystkie firmy niezależnie od wielkości oraz rodzaju działalność powinny poświęcić szczególną uwagę aspektowi, jakim jest ochrona reputacji. Pomoże to uniknąć problemów lub jeśli już do nich dojdzie to z nich wybrnąć.

Jak nie dopuścić do kryzysu wizerunkowego?

Podobnie jak w przypadku innych problemów również w tym ważne jest zapobieganie. Kluczową rolę odgrywa tu moderacja treści. Chodzi tu nie tylko o ich monitorowanie, ale również ustosunkowywanie się do negatywnych wpisów. Ochrona reputacji to również usuwanie wpisów, ale to działanie musi być zgodne z prawem. Jest to bardziej skomplikowana czynność, dlatego w tym przypadku lepiej powierzyć to profesjonalistom. Gdzie zasięgnąć pomocy? Warto zwrócić się do agencji marketingowej, która działa w sposób kompleksowy. Przy jej wyborze należy zwrócić uwagę na profesjonalizm i referencje. Tym może z pewnością pochwalić się Warsaw Media House, której jedną z głównych specjalności jest ochrona reputacji, a wszystko to jest sumą umiejętności, wiedzy, a także zasługą wykorzystania profesjonalnych narzędzi. Przykładem jest Brand24, który służy do monitoringu Internetu. Weryfikacja negatywnych opinii następuje w konsultacji z radcą prawnym. Wszystkie te działania mają na celu walkę z hejtem, a co za tym uzyskanie pozytywnej opinii w celu dalszego osiągania korzyści biznesowych. Nie chodzi jednak tylko o zyski finansowe, ale coś, czego w dzisiejszym pędzie brakuje każdemu – czasu. Zdając się na pomoc specjalistów, oszczędzamy cenny czas, który my możemy poświęcić na prowadzenie naszego biznesu.