Jak pozycjonować blog?

Jeśli chcemy wyszukać interesujące nas treści to zazwyczaj korzystamy z wyszukiwarki Google. Dla mnie, jako blogera, Google to kanał, dzięki któremu trafiam do moich czytelników. Jak wykorzystać zatem ten potencjał milionów użytkowników, od czego zacząć i jak pozycjonować blog?

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to szereg kompleksowych działań mających na celu poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy. Dzięki temu masz szansę na pozyskanie dużego ruchu użytkowników. A właśnie na tym zależy blogerowi najbardziej, aby zbudować bazę czytelników, chcących wracać na stronę i polecać go dalej. Pozycjonowanie składa się z działań dostosowanych do konkretnej osoby. Jednym z nich są unikalne teksty, jednak to za mało, gdyż kroków jest o wiele więcej.

Jak dobrać słowa kluczowe na blogu?

Frazy, czyli inaczej słowa kluczowe to słowa, która opisują blog. Rozróżniamy frazy generyczne oraz frazy long-tail. Te pierwsze są trudne do wypozycjonowania, należą do nich frazy typu: „podróże”, „uroda”, „pielęgnacja”. Jednak konkurencja do top 10 tych słów kluczowych jest ogromna i mało komu się to udaje. Frazy long-tail to te złożone z kilku wyrazów np. „podróże po Europie blog”, „pielęgnacja skóry wrażliwej naturalne kosmetyki blog”, „uroda najlepsze zabiegi dla skóry dojrzałej blog”. Tutaj mamy mniejszą konkurencję, dlatego też łatwiej jest nam wypozycjonować stronę właśnie na nie. Poza tym coraz większy odsetek zapytań wpisywanych w Google to frazy long-tail. Użytkownicy wyszukują precyzyjnie, określając szczegółowo czego szukają. W ten sposób uzyskują najbardziej trafne wyniki.

Dbaj o rozbudowę bazy słów kluczowych

Zbuduj swoją własną bazę fraz, które dobrze opisują Twojego bloga. Podziel je na dwie grupy – frazy, które opisują go w sposób ogólny, a także opisują każdy post. Dzięki niej dotrzesz do konkretnych osób. Zrób eksperyment i przetestuj samodzielnie dowolne frazy kojarzące się z twoim blogiem. Jakie wyniki wyszukiwania otrzymasz wpisując frazę generyczną, a jakie – wpisując frazę long-tail?

Pomysły na frazy możesz czerpać z głowy, ale także z szeregu domowych narzędzi takich jak np.: Keyword Planner. Skorzystaj także z podpowiedzi Google, one pojawiają się na dole strony pod wynikami wyszukiwania.

Gdzie i jak stosować frazy na blogu?

Teraz już wiesz, jakie frazy wpisują użytkownicy zainteresowani podobnym tematem. Oczywiście korzystaj tylko z tych fraz, które faktycznie mają coś wspólnego z naszym artykułem. Nie dodawaj sztucznie fraz do artykułu, gdyż zmniejszy to trafność wyszukiwań. Zachowaj zdrowy rozsądek i selekcjonuj je, by były zgodne z tematem.

Jak stosować frazy, by wypozycjonować blog w wyszukiwarce? Postaw na naturalność, nie przesadzaj ze słowami kluczowymi. Teksty przesycone nimi czyta się źle i mogą być niezrozumiałe dla czytelnika. Odmieniaj naturalnie słowa kluczowe we wpisie, gdyż niemienione frazy brzmią zwyczajnie źle.

Nie zapomnij o tytule

Każda podstrona bloga powinna posiadać nagłówek h1 i powinien on być tylko jeden. Najlepiej, jeśli zawiera słowo kluczowe. Powinien być chwytliwy i trafnie opisywać artykuł.  Pamiętaj o zasadzie zgodności title, h1 i URL.

Stosowanie powyższych rad na pewno powoli ci dotrzeć do szerszego grona czytelników, jednak pamiętaj, że wszystko potrzebuje czasu i strona nie wypozycjonuje się z dnia na dzień. Jeśli jednak chciałbyś otrzymać efekty w krótszym czasie to warto udać się do specjalistów w dziedzinie SEO.