Jak odzyskać pieniądze, gdy zostaniesz oszukany na Allegro – Program Ochrony Kupuących

Jakiś czas temu robiłam dość duże zakupy na platformie zakupowej Allegro. Kwota opiewała na sumę ponad 1000zł a sprzedający strasznie ociągał się z wysyłką towaru. Odpowiadał na maile coraz rzadziej, aż w końcu kontakt z nim stał się zerowy. Jak się domyślacie przestał również odbierać telefon. Moja pierwsza myśl to zostałem oszukany na Allegro. Mój sprzedający dostał pieniądze a ja zostałam bez niczego. Wbrew pozorom takie oszustwo na Allegro jest na prawdę dość często spotykane, dlatego też właśnie, aby uniknąć takich nieprzyjemnych sytuacji powstał Program Ochrony Kupujących. Co to właściwie znaczy?

 

Jak już wspomniałam, Program Ochrony Kupujących powstał właśnie po to, aby pomóc kupującym, gdy napotkają problemy już po sfinalizowaniu transakcji, czyli zapłaceniu za zamówiony towar. W ramach tego programu mamy zapewnioną rekompensatę, aż do 10 000zł. To wszystko obejmuje nas w przypadku, gdy (tak jak ja) zapłacisz za towar i go zwyczajnie nie otrzymasz. Jednak masz również taką ochronę w sytuacji, gdy nasz otrzymany towar różni się znacznie od opisu w aukcji, którą wystawił sprzedający. W przypadku, gdy skorzystasz z płatności poprzez usługi płatnicze udostępniane na Allegro, możesz ubiegać się również o zwrot kosztu wysyłki towaru, kwota ta może sięgać nawet 100zł. Oczywiście ja z takiego programu chętnie skorzystałam.
Co należy zrobić, aby do niego przystąpić i otrzymać w ramach niego rekompensatę? Po pierwsze musi zaistnieć dana sytuacja , w której zostaniesz postawiony przed faktem, że zostałeś oszukany na Allegro jak odzyskać pieniądze. Teraz czas na wypełnienie formularza on-line. Termin na jego wypełnienie to od 14 do 180dni od dnia zakupu. Należy również dołączyć wymagane załączniki, czyli w sytuacji, gdy Twoje zgłoszenie dotyczy towaru niezgodnego z opisem, należy złożyć wcześniej zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, a potwierdzenie tego wniosku, należy dołączyć do Twojej prośby o wypłatę rekompensaty. Natomiast, jeśli zgłoszenie dotyczy przedmiotu, który do Ciebie nie dotarł wcale, to możesz to zawiadomienie złożyć samodzielnie lub zwrócić się do Allegro, które zrobi to w Twoim imieniu. Jednak pamiętaj, że oni tylko zgłaszają sprawę, a Ty nadal możesz zostać wezwany przez Policję w celu złożenia wyjaśnień. Decyzja o rozpatrzeniu takiego wniosku zostaje podjęta bardzo szybko, bo następuje w ciągu kilku dni (najpóźniej 30dni roboczych). Przy pozytywnym jego rozpatrzeniu rekompensata zostaje wypłacona na Twój rachunek w ciągu 7 dni roboczych, a Ty zapominasz o całej sytuacji i spokojnie możesz robić dalsze zakupy.
Przyznam się, że do tej pory trochę obawiałam się zakupów poprzez Internet i platformy zakupowe, gdyż często napotykałam się właśnie z takimi pytaniami osób zostałem oszukany na Allegro co zrobić. Jednak w tej chwili, odkąd wiem o takim programie osób kupujących, czuje się bezpieczniej robiąc zakupy w sieci. Tym bardziej, że moja sprawa została rozpatrzona błyskawicznie, a ja nie byłam stratna ani złotówki, nie kosztowało mnie to też zbyt wiele czasu ani nerwów, gdyż wybrałam opcję, gdzie to Allegro zgłasza wszystko za mnie. Mój wniosek więc został rozpatrzony bardzo szybko, a zwrot znalazł się na koncie w mig.
Robicie czasem zakupy poprzez takie platformy? Wiedzieliście o Programie Ochrony Kupujących?