Jak się szybko zrelaksować?

Żyjemy w czasach, w których stres, nerwy, czy też niepokój towarzyszą nam w codziennym życiu. Niestety, często nie da się tych czynników uniknąć, a to wszystko bardzo negatywnie wpływa na nasze zdrowie. Dlatego też wiedza o tym, jak skutecznie i szybko się zrelaksować staje się nam niezbędna. Rzadko kiedy mamy tyle czasu, aby udać się na profesjonalną sesję masażu, odwiedzić SPA, czy też pójść na zajęcia z jogi. Dla wszystkich, którzy potrzebują natychmiastowego rozwiązania i relaksu “od zaraz” mam kilka rad, które mam nadzieję, pomogą w wyciszeniu się i nabraniu dystansu.

 

 

Po pierwsze spacer. Nawet ten dość krótki, ale spędzony w przyjemnym miejscu, pozwala wyciszyć się. Jeśli stres dopadnie Cię w pracy, to wyjdź z biura w czasie przerwy (o ile masz taką możliwość). Zaczerpnij świeżego powietrza, zachwyć się zielenią i wystaw twarz do słońca. Takie przysłowiowe 5 minut, pozwoli Ci na oderwanie się na chwilę od problemów, dzięki czemu zyskasz nowe spojrzenie na sprawy, do których wrócisz.
Oddychaj – tak wiem, przecież każdy z nas oddycha cały czas. Jednak tutaj chodzi o świadomy oddech, czyli skupieniu się na powietrzu wpadającym do płuc. Pomyśl o tym jak o sposobie na odzyskanie sił witalnych ożywiających ciało i umysł. Zamknij oczy, przyjmij wygodną pozycję i oddychaj głęboko, najlepiej przez nos. W ten sposób możesz relaksować się w każdym miejscu i w każdej pozycji.
Uruchom wyobraźnię, gdyż to ona pozwoli Ci na ucieczkę od przytłaczających obowiązków. Może marzy Ci się podróż do ciepłych krajów – przenieś się tam teraz. Myśl intensywnie o cichym i spokojnym miejscu, może być to las, czy też łąka pełna kwiatów. Wyobraź sobie przyszłość idealną. Poświęć kilka minut tym przyjemnym myślom.
Zjedz coś, gdyż pusty żołądek nie jest dobrym sprzymierzeńcem w walce ze stresem i nerwami. Po przekąsce, poczujesz się spokojniejszy i bardziej zadowolony z życia. Nie jedz w pośpiechu, delektuj się każdym kęsem. Do wyboru masz wiele – może być to owoc, tabliczka czekolady. Unikaj raczej tłustych i słodkich potraw, gdyż uzyskasz odwrotny skutek.

 

 

 

Posłuchaj muzyki, gdyż ma ona niesamowity wpływ na nasze samopowtórzycie. Wybierz gatunek, który najbardziej Ci odpowiada.  Zrób to za pomocą odpowiedniego urządzenia, np przy pomocy poduszki muzycznej Ergosmile. Dzięki wbudowanym głośnikom w poduszkę masz możliwość pełnego relaksu przy dźwiękach swojej ulubionej muzyki. Dodatkowym plusem jest fakt, że nie musisz mieć słuchawek, wystarczy położyć głowę i się zrelaksować.

 

 

 

 

 

Twoja ulubiona muzyka zacznie rozbrzmiewać, co najlepsze, będziesz ją słyszeć tylko Ty. Poduszka wyposażona w kabel, dzięki któremu podłączamy ją do smartfona i mamy możliwość odtwarzania muzyki. Poduszka ASMR, czyli autonomous sensory meridian response wywołuje przyjemne mrowienie ciała, pod wpływem wyzwalaczy jakimi są właśnie dźwięki  (szepty, odgłos mieszania wody, skrobanie, szurania). Dodatkowo ASMR świetnie wycisza, a przecież właśnie o relaks nam tutaj chodzi najbardziej. Pozwala także pozbyć się skutecznie problemów z bezsennością.
Popracuj w ogrodzie, gdyż spędzanie czasu na świeżym powietrzu jest idealnym rozwiązaniem dla osób zestresowanych. Zajmując się roślinami, uwalniamy złe myśli i skupiamy się na czymś innym. Nie jest ważne czy masz jedną doniczkę, czy też cały ogród – wystarczy kilka chwil i ciśnienie krwi jest unormowane, a Ty czujesz się zdecydowanie lepiej.
Oderwij się od komputera. W dzisiejszych czasach większość z nas spędza długie godziny przed komputerem, zapominając o tym, iż przebywanie w jego otoczeniu zbyt długo również podnosi poziom stresu. To prowadzi do dalszych konsekwencji, czyli problemów z zasypianiem, bezsenności, depresji, bólów głowy, czy też mięśni. Pamiętajmy o przynajmniej 5-minutowych przerwach na każde 2 godziny pracy przy komputerze.
Jak widzicie sposobów na szybki relaks jest mnóstwo, wystarczy tylko chcieć na chwilę oderwać się od problemów i otaczającego nas stresu. Macie jakieś swoje ulubione sposoby?