Czy warto jeść bakalie?

Orzechy i suszone owoce (figi, morele, daktyle, banany, śliwki czy rodzynki) dobrze mieć zawsze pod ręką, gdyż w przeciwieństwie do chipsów czy batoników są one nie tylko smaczną, ale też i zdrową przekąską. Czy wiecie jakie wartości odżywcze mają bakalie?

Pistacje (orzechy pistacjowe)

Należą one do najbardziej odżywczych gatunków orzechów. Już mała porcja pistacji zaspakaja doskonale głód, a także dostarcza organizmowi wiele niezbędnych minerałów, witamin oraz fitoskładników. Co więcej 1 porcja zaspokaja około 20% dziennego zapotrzebowania na witaminy z grupy B6, dostarczając odpowiednią ilość potasu i magnezu.  Oprócz tego, doskonale spełniają się w roli leku w różnych chorobach i schorzeniach. Obniżają poziom cholesterolu we krwi, chronią serce oraz pomagają utrzymać je w dobrej formie. Pistacje spożywane każdego dnia dostarczają organizmowi niezbędną luteinę oraz zeaksantynę, która chroni oczy przed wszelkimi chorobami.  Każdy orzech pistacji zawiera tylko trzy kalorie, stąd też nazwa dla orzechów „smukłe orzechy”. Dzięki nim mamy szansę na utrzymanie zgrabnej sylwetki oraz dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości błonnika, który wspomaga pracę układu pokarmowego.

 

 

Migdały

Porcja o wielkości garści migdałów dziennie jest nie tylko wyśmienitą przekąską, lecz również doskonałym źródłem wielu cennych składników odżywczych. Dzięki dużej zawartości białka świetnie zaspokajają apetyt, dodatkowo zapewniając prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu. Według ostatnich badań tylko kilka migdałów dziennie pozwala obniżyć poziom cholesterolu, poprawić kondycję serca a nawet obniżyć ryzyko zachorowania na nowotwory. Migdały są wręcz napakowane cennymi składnikami odżywczymi takimi jak: witamina E, jednonienasycone kwasy tłuszczowe, błonnik, magnez, wapń czy cynk.

 

Rodzynki

Rodzynki, jako zdrowy członek rodziny suszonych owoców są nie do zastąpienia. Nie ważne czy w kolorze złotym, zielonym, czy czarnym – ten przysmak lubią prawie wszyscy, zwłaszcza dzieci. Korzyści zdrowotne wynikające ze spożycia rodzynek to mi.in ulga w zaparciach, kwasicy, anemii, gorączce a także pomoc w przypadku wystąpienia dysfunkcji seksualnych. Rodzynki pomagają również w zdrowy sposób przybrać na wadze, a także mają pozytywny wpływ na oczy, zęby i kości.

 

Chipsy kokosowe

Kokos jest cennym źródłem potasu, dzięki czemu śmiało sięgać powinny po niego osoby chore na nadciśnienie. Zawiera również pewne ilości wapnia, ważnego dla anemików żelaza, magnezu, sodu oraz poprawiający cerę cynk. Równie korzystnie przedstawia się zawartość kompleksów witamin. W kokosie znajdziemy witaminę C, korzystnie wpływającą na kolagen w skórze oraz niwelująca wolne rodniki, liczne witaminy z grupy B, które wspomagają nasz układ nerwowy. Znajdziemy również cenny dla kobiet w ciąży i planujących dziecko – kwas foliowy, powszechnie znaną wśród kobiet, witaminę E – młodości oraz poprawiającą krzepliwość krwi witaminę.

 

Jak widzicie, warto sięgać po zdrowe przekąski, rezygnując z niezdrowych czipsów czy batonów. Mam nadzieję, że Was do tego przekonałam 😉
Więcej zdrowej żywości znajdziecie na Targroch.pl

86 KOMENTARZE

  1. Nistety uwielbiam t&#281 niezdrowe chipsy&#128522 ale coraz cz&#281&#347ciej si&#281gam te&#380 po zdrowe przek&#261ski i zmieniam zle nawyki&#128522 ciekawa jestem smaku tych chips&#243w kokosowych&#128522

  2. Pistacje i migdaly mogla wchlaniac codziennie bez konca. Nawet tydzien temu kupowalam i od mojego T uslyszlam: to Twoje cgrupanie tyle kosztuje? &#128514&#128540&#128584 no taaaaak! Jestem uzalezniona. Zwlaszcza od pistacji. Moge jesc bez konca, podobnie jak moja mama &#128525

  3. Pistacje i migdaly mogla wchlaniac codziennie bez konca. Nawet tydzien temu kupowalam i od mojego T uslyszlam: to Twoje cgrupanie tyle kosztuje? 😂😜🙈 no taaaaak! Jestem uzalezniona. Zwlaszcza od pistacji. Moge jesc bez konca, podobnie jak moja mama 😍

  4. Pistacje i migdaly mogla wchlaniac codziennie bez konca. Nawet tydzien temu kupowalam i od mojego T uslyszlam: to Twoje cgrupanie tyle kosztuje? 😂😜🙈 no taaaaak! Jestem uzalezniona. Zwlaszcza od pistacji. Moge jesc bez konca, podobnie jak moja mama 😍

  5. Kocham wszystkie bakalie, z wyjątkiem rodzynek, nigdy w życiu ich już nie zjem. Zawsze wybieram ze wszystkiego rodzynki haha 😀 A to dlatego, że kiedyś, w młodości jadłam je dosłownie garściami i się po prostu przejadłam na całe życie hahah 😀

  6. Kocham wszystkie bakalie, z wyjątkiem rodzynek, nigdy w życiu ich już nie zjem. Zawsze wybieram ze wszystkiego rodzynki haha 😀 A to dlatego, że kiedyś, w młodości jadłam je dosłownie garściami i się po prostu przejadłam na całe życie hahah 😀

  7. Pistacje i migdaly mogla wchlaniac codziennie bez konca. Nawet tydzien temu kupowalam i od mojego T uslyszlam: to Twoje cgrupanie tyle kosztuje? 😂😜🙈 no taaaaak! Jestem uzalezniona. Zwlaszcza od pistacji. Moge jesc bez konca, podobnie jak moja mama 😍

  8. Kocham wszystkie bakalie, z wyjątkiem rodzynek, nigdy w życiu ich już nie zjem. Zawsze wybieram ze wszystkiego rodzynki haha 😀 A to dlatego, że kiedyś, w młodości jadłam je dosłownie garściami i się po prostu przejadłam na całe życie hahah 😀

  9. Lubię zdrowe przekąski ale bakalie do chrupania nie zawsze mnie przekonują… Wolę surowe warzywko albo owoc. Najbardziej smakują mi marchewkowe talarki. Natomiast z bakali jeżeli już jem to orzechy nerkowca, włoskie, pistacje ale nie solone albo orzechy laskowe.

  10. Lubię zdrowe przekąski ale bakalie do chrupania nie zawsze mnie przekonują… Wolę surowe warzywko albo owoc. Najbardziej smakują mi marchewkowe talarki. Natomiast z bakali jeżeli już jem to orzechy nerkowca, włoskie, pistacje ale nie solone albo orzechy laskowe.

  11. Kocham wszystkie bakalie, z wyj&#261tkiem rodzynek, nigdy w &#380yciu ich ju&#380 nie zjem. Zawsze wybieram ze wszystkiego rodzynki haha 😀 A to dlatego, &#380e kiedy&#347, w m&#322odo&#347ci jad&#322am je dos&#322ownie gar&#347ciami i si&#281 po prostu przejad&#322am na ca&#322e &#380ycie hahah 😀

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj