Czy warto jeść bakalie?

86
Orzechy i suszone owoce (figi, morele, daktyle, banany, śliwki czy rodzynki) dobrze mieć zawsze pod ręką, gdyż w przeciwieństwie do chipsów czy batoników są one nie tylko smaczną, ale też i zdrową przekąską. Czy wiecie jakie wartości odżywcze mają bakalie?
Należą one do najbardziej odżywczych gatunków orzechów. Już mała porcja pistacji zaspakaja doskonale głód, a także dostarcza organizmowi wiele niezbędnych minerałów, witamin oraz fitoskładników. Co więcej 1 porcja zaspokaja około 20% dziennego zapotrzebowania na witaminy z grupy B6, dostarczając odpowiednią ilość potasu i magnezu.  Oprócz tego, doskonale spełniają się w roli leku w różnych chorobach i schorzeniach. Obniżają poziom cholesterolu we krwi, chronią serce oraz pomagają utrzymać je w dobrej formie. Pistacje spożywane każdego dnia dostarczają organizmowi niezbędną luteinę oraz zeaksantynę, która chroni oczy przed wszelkimi chorobami.  Każdy orzech pistacji zawiera tylko trzy kalorie, stąd też nazwa dla orzechów „smukłe orzechy”. Dzięki nim mamy szansę na utrzymanie zgrabnej sylwetki oraz dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości błonnika, który wspomaga pracę układu pokarmowego. 

Porcja o wielkości garści migdałów dziennie jest nie tylko wyśmienitą przekąską, lecz również doskonałym źródłem wielu cennych składników odżywczych. Dzięki dużej zawartości białka świetnie zaspokajają apetyt, dodatkowo zapewniając prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu. Według ostatnich badań tylko kilka migdałów dziennie pozwala obniżyć poziom cholesterolu, poprawić kondycję serca a nawet obniżyć ryzyko zachorowania na nowotwory. Migdały są wręcz napakowane cennymi składnikami odżywczymi takimi jak: witamina E, jednonienasycone kwasy tłuszczowe, błonnik, magnez, wapń czy cynk.

Rodzynki, jako zdrowy członek rodziny suszonych owoców są nie do zastąpienia. Nie ważne czy w kolorze złotym, zielonym, czy czarnym – ten przysmak lubią prawie wszyscy, zwłaszcza dzieci. Korzyści zdrowotne wynikające ze spożycia rodzynek to mi.in ulga w zaparciach, kwasicy, anemii, gorączce a także pomoc w przypadku wystąpienia dysfunkcji seksualnych. Rodzynki pomagają również w zdrowy sposób przybrać na wadze, a także mają pozytywny wpływ na oczy, zęby i kości. 

Kokos jest cennym źródłem potasu, dzięki czemu śmiało sięgać powinny po niego osoby chore na nadciśnienie. Zawiera również pewne ilości wapnia, ważnego dla anemików żelaza, magnezu, sodu oraz poprawiający cerę cynk. Równie korzystnie przedstawia się zawartość kompleksów witamin. W kokosie znajdziemy witaminę C, korzystnie wpływającą na kolagen w skórze oraz niwelująca wolne rodniki, liczne witaminy z grupy B, które wspomagają nasz układ nerwowy. Znajdziemy również cenny dla kobiet w ciąży i planujących dziecko – kwas foliowy, powszechnie znaną wśród kobiet, witaminę E – młodości oraz poprawiającą krzepliwość krwi witaminę.

Jak widzicie warto sięgać po zdrowe przekąski, rezygnując z niezdrowych czipsów czy batonów. Mam nadzieję, że Was do tego przekonałam 😉 
Więcej zdrowej żywości znajdziecie na Targroch.pl